Regelingen


Privacy reglement

Per 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Dat betekent dat er vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie (EU). Ik handel conform deze wetgeving. De Privacy policy vindt u hier.


Veiligheid in de thuissituatie

Sinds 2013 geldt de Wet Verplichte Meldcode Kindermishandeling en Huiselijk Geweld. Organisaties en zelfstandig werkende psychologen die werkzaam zijn in de sectoren gezondheidszorg, onderwijs, kinderopvang, maatschappelijke ondersteuning, jeugdzorg, politie en justitie zijn vanaf deze datum wettelijk verplicht om een meldcode te gebruiken bij signalen en vermoedens van kindermishandeling en huiselijk geweld. Van psychologen wordt verwacht dat zij actief kindermishandeling en huiselijk geweld signaleren, zo nodig melden en tegengaan.

Dit betekent dat wanneer ik vanuit onze gesprekken of een andere bron signalen krijg dat mogelijk de veiligheid van de jeugdige (of van andere kinderen in het gezin) in het geding is, ik deze signalen serieus neem en verder met u (en zo nodig andere betrokkenen) bespreekbaar maak en in kaart breng. Wanneer de veiligheid van gezinsleden inderdaad in het geding blijkt te zijn en mijn hulp alleen niet voldoende is de veiligheid te waarborgen, dan zoek ik contact met een collega, of Veilig Thuis om te overleggen wat er moet gebeuren om de veiligheid te herstellen.

Wanneer u zichzelf zorgen maakt om de veiligheid van uw eigen of andermans kinderen, kunt u zelf ook contact zoeken met Veilig Thuis: 0800-2000, https://www.vtij.nl


Klachten

De praktijk is aangesloten bij de Klachten- en Geschillenregeling van het NIP, waarmee er een aansluiting is op het Klachtenportaal Zorg.

Bent u ergens ontevreden over, of heeft u een klacht over mijn zorg? Ik ga graag met u in gesprek en op zoek naar een oplossing.

Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met mij, of wenst u onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kunt contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar ik ben aangesloten om onvrede en klachten over mijn zorg te helpen oplossen.

Heeft u uw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past.

Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.

Wilt u advies over hoe u om kunt gaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. U start dan nog geen procedure op.

Geef uw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. U kunt ook een e-mail sturen aan [email protected]. Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg u mee helpen.

Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.

Ik ben tevens aangesloten bij de klachtenregeling van de Nederlandse Vereniging voor de Gezondheidszorgpsychologie en haar specialismen (NVGzP). Cliënten kunnen met klachten over mij of mijn behandeling terecht bij mij, of bij de klachtenfunctionaris van de NVGzP, te bereiken via: [email protected].

De praktijk beschikt over een kwaliteitsstatuut dat is goedgekeurd door GGZ Kwaliteitsstatuut.


Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden zijn hier te vinden.